Nakupovať v secondhandoch - to nestačí!

source: pinterest
 Zero waste life, udržateľná móda - veci, ktoré ma zaujímajú  a nielen to. Snažím sa takto žiť, je to mojou súčasťou. A aj preto neustále cítim, že to čo robím stále nieje dosť. Stále to nestačí.

Nakupovanie vecí v secondhandoch ma dočasne uspokojilo a dalo spať môjmu svedomiu, ale bol to len spánok na vavrínoch. Pretože kupovať veci v sekáčoch je správna vec. Je to dobrá cesta, ale stále to nieje riešenie všetkých problémov, ktoré ľudstvo spôsobuje prírode, svetu či samému sebe.
Zmenila som prácu. Už nepracujem v knižnici, čo mi je ľúto, ale pohla som sa zasa o niečo ďalej. Či správnym smerom, to ukáže až čas.Píšem to preto, lebo je to práve secondhand kde som zala pracovať. Posunula som sa teda priamo ku zdroju. Upcyclujem staré veci (moje alebo práve zo secondhandu) ak by niekto nevedel :)Jednu vec som si ale uvedomila už skôr ako som zala pracovať v sekáči. Nakupovanie lacných vecí v sebe skrýva skrytú hrozbu. Chamtivosť, vidina bohatstva, materiálne sebauspokojovanie. To je len pár slov, ktorými sa dá vyjadriť čo sa na tomto svete (a teda aj v módnom svete) deje. Ja tiež nie som výnimka. Túžba urobiť si radosť niečim pekným, Mať všetko čo "potrebuješ". Je to ťažké odolať. Zvlášť ak si to môžeš dovoliť, ak máš možnosť dopriať si za smiešne nízke ceny.
Pri veľkých brandoch si to človek premyslí, hlavne ak sa zaujíma o ekologickú a etickú módu a vie čo všetko sa za nízkou cenou skrýva. Lenže práve secondhand nám dáva istý druh ospravedlnenia. Nakupovanie v secondhandoch je predsa ekologické, len využívame, čo už bolo vyrobené. Je to tak a nieje na tom nič zlé.

source: pinterest
Iba pri tom nesmieme zabúdaj na skutočnosť, že ľudská chamtivosť rastie úmerne s majetkom, a že ľahká cesta (či už k oblečeniu alebo k niečomu inému) väčšinou nebýva tá správna. Dôležitejšie je uvedomiť si čo v skutočnosti naozaj potrebuješ.
Nepíšem to preto, že by som chcela niekoho poučovať. Píšem to skôr pre vlastné poučenie a pripomenutie si svojich vlastných hodnôt. Naozaj nieje jednoduché byť obklopená toľkými super vecami, ktoré môžem ma odolať. Nie vždy odolám. No mať miestnosť plnú šatstva (aj keď z druhej ruky) nieje a ani nemôže byť riešenie. Je dobrý pocit kúpiť si vec, ktorú niekto už nechce, znovu ju použiť. Oveľa lepší však bude ak tú vec skutočne aj potrebuješ. A toto je presne to čo som chcela a potrebovala povedať.

1 komentár:

  1. Držím palce, ať odoláváš a zbytečně nekupuješ. Já když dělala v sekáči, tak jsem tam každý měsíc nechávala cca 800 Kč. Je ale fakt, že všechny věci jsem unosila.

    OdpovedaťOdstrániť