Zero Waste & kids


Ako viete je Deň Zeme a pre mnohých je to aj deň, kedy sa viac hovorí o ochrane prírody a o ekológii. A hovorím o nej aj ja, teda viac ako inokedy. Pretože o nej hovorím deťom (ako súčasť mojej práce vediem prednášky o zero waste deťom, ktoré k nám prídu zo škôl).
Rozprávam im o tom ako si ničíme svoje prostredie, ako si tým ,,podrezávame konár,, pod sebou a čo všetko sa dá robiť aby to tak nebolo. 

Je krásne počúvať, ako deti rozprávajú o ochrane prírody aj o tom, čo všetko ich napadá pri otázke: "Čo robiť aby sme neprodukovali toľko odpadu?" Ale je tiež pravda, že často sa ich vedomosti končia pri triedení odpadu a nehádzaní odpadkov na zem. Preto som veľmi rada, že mi knižnica takto umožnila im tieto vedomosti o ochrane, recyklácii a života bez odpadkov trochu vylepšiť :)

Škoda, že mám na to pri každej triede len hodinku. Vedela by som rozprávať aj celý deň a je fajn, že deti táto téma zaujíma. Myslím, že by vydržali počúvať aj dlhšie ako hodinu. Rozhodne sa nedá za tak krátky čas povedať všetko čo by som chcela, ale určite je to lepšie ako nehovoriť nič a tváriť sa, že deň zeme je super tak všetci poďme triediť :) Áno aj triedenie je dobré, ale dá sa to aj lepšie.
A to je to, čo by som chcela týmto drobcom povedať a vlastne aj ukázať. 

A čo deti o ochrane prírody a životného prostredia učíte vy?






Photo by Roni 
priestory: Malokarpatská knižnica v Peznku.
Text: 

2 komentáre:

  1. je super že si to robila pre deti ♥ dnes je den zeme našej najvacsej Matky, dam ti tu link na jedno super videjko - https://www.youtube.com/watch?v=t9R610JIrrY

    http://teenmumy.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ww,you look so happy
    i love your vest,its so pretty

    OdpovedaťOdstrániť